24. února 2016

16 odtieňov modrej

Ahoj, všetci!

Dnes mám pre vás  inšpiráciu takpovediac filmovú. Nebude to 50 odtieňov šedej, ale trochu som si "ukradla" a upravila názov tohto projektu práve podľa rovnomenného filmu.




Niekto by možno namietal, že trojrozmerné papierové veci sú zbytočnosťami. Nedávno sa jedna známa slovenská herečka vyjadrila, že macramé je "také pletené, z kadejakých vĺn a špagátov a také dekorácie - dosť zbytočné, lebo to len chytá prach". My, závislí na ručných prácach, to vnímame, myslím, inak. Tak ako pre herca je dôležitá atmosféra, ktorá vládne na javisku či v hľadisku, pre človeka, ktorí tvorí rukami, je rovnako dôležitý proces práce ako aj konečný efekt, ktorý si, častokrát (a to je veľmi zaujímavé) zakúpi aj ten herec. Rovnako ako my, ručne relaxujúci, si vážime tvorbu umelcov na divadelných doskách. Aspoň by to tak malo byť.








Shadow box alebo shadow frame  je jednou z takýchto dekorácií, v ktorých sa dajú tiež uchovať spomienky. Pre nezainteresovaných, shadow box je krabička s okienkami, do ktorých vkladáme trojrozmerné suveníry, drobnosti, fotky a miniatúry, ktoré nám pripomínajú dôležité momenty. Shadow box má väčšinou nejakú myšlienku a napriek tomu, že obsahuje častokrát veľa okienok, tieto sú zjednotené farebne i tematicky (nie však vždy). V obchodoch dostaneme kúpiť aj polotovary, napríklad z lepenky, dreva, papiera, ale môžeme si ho aj vyrobiť sami z odpadu - použitých drobných krabičiek z bižutérie, čajov a podobne. Dôležité je, aby tvorili jeden celok, preto ich spolu pozliepame.
Ja som sa tentokrát rozhodla vyrobiť shadow box z preglejkových krabičiek, v ktorých som kúpila živicové ozdoby. Najprv som ich využívala prakticky - na uskladnenie svoriek, eyelets a drobných kovových dekorácií, teraz prišiel čas dať ich tvári nový lifting. A práve na to som použila 16 odtieňov modrej. Ako to dopadlo, posúďte sami. ŽENY sú ústrednou myšlienkou tohto projektu. Ženy, ich životy a čas, ktorý pre ne zastal na filmovom plátne.






Na záver by som sa chcela s vami rozlúčiť. Moja účasť v DT končí, trávim tu dnes s vami posledné chvíle a aj môj dnešný príspevok je na rozlúčku s vami - čitateľmi i samotným DT ScrapArt. Ďakujem za milé a motivujúce komentáre mojich projektov, za podporu a zdieľanie, za nové virtuálne aj reálne priateľstvá. Ďakujem tiež skvelým usmievavým dievčatám v zákulisí ScrapArt za príležitosť publikovať moje práce, za dôveru, trpezlivosť, povzbudenie, šancu podieľať sa na značkových produktoch.

Trochu slovenčiny si však predsa len každú stredu užijete a verím tomu, že inšpirácie, ktoré bude prinášať nová členka tímu - Majka (známa v sieti ako MakaArt), vás chytia za srdce a nakopnú k ďalšej tvorbe. Môžete sa tešiť na projekty, ktoré pre vás Majka vytvorí.

Nech vám to všetkým scrapuje aj naďalej!

Krásnu stredu!





Použitý materiál zo scrap-art.cz

   
   
   
   
 



14 komentářů:

  1. Čarovné a inšpirujúce dielko! ❤

    OdpovědětVymazat
  2. Ach, krásné modré odstíny, krásný box...

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné dílko. Janko,bylo mi ctí, děkuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera!!! Úžasné barvičky. Dílo tvořené srdcem, cítím z toho lásku a zároveň pokoru. Janka, velice si cením, že jsi nám celý rok dovolila nakukovat do tvého ateliéru a ukázala různé rozměry tvoření. Děkuji, že jsi byla s námi a byla naší součástí. Přeji ti, aby se ti v životě dařilo a tvá díla byla každému přínosem. ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  5. Člověk by ani neřekl, kolik podob může mít modrá. Box je nádherný. Je z něj vidět radost z tvorby.

    OdpovědětVymazat
  6. Čarovné a inšpirujúce dielko! ❤

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný boxík s nádhernými barvami ....

    OdpovědětVymazat
  10. Tyhle boxíky se mi tak líbí ... ale nevím, jestli bych takový uměla udělat ... No možná to jednou zkusím :-) Nádhera!!!!

    OdpovědětVymazat
  11. To je vážně nádherné. Soňka

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀